רכבות מואטות, כבאים מסתערים וקנסות נרשמים: ישראל בגל חום

    המסילה היא ממתכת ומושפעת מעומסי חום. לכן, חטיבת התשתיות מנחה במקרים כאלה על הגבלת מהירות, שתכליתה לשמור על נסיעה בטוחה ויציבה של הרכבות על המסילה
    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on רכבות מואטות, כבאים מסתערים וקנסות נרשמים: ישראל בגל חום

    כוחות ההצלה מטפלים בנפגעים, כוחות הכיבוי מטפלים בשריפות, הרכבות מואטות והכוננות גבוהה: גל החום הקיצוני בישראל בעיצומו • סיכום הנתונים עד כה

    המסילה היא ממתכת ומושפעת מעומסי חום. לכן, חטיבת התשתיות מנחה במקרים כאלה על הגבלת מהירות, שתכליתה לשמור על נסיעה בטוחה ויציבה של הרכבות על המסילה
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החום הכבד ששורר ביממה האחרונה ברחבי הארץ, מביא את כוחות הכיבוי וההצלה לכוננות מוגברת. דליקות במספר מוקדים נרשמו היום, שבסייעתא דשמיא הסתיימו ללא נפגעים בנפש.

    בשעות הצהריים המוקדמות, השיגו לוחמי האש מתחנות בית שמש וירושלים בפיקודו של טפסר ראובן יצחק שליטה בשריפה באבו גוש בשריפה בהר סנסן. הצוותים בשטח פועלים כעת לבצע כיבוי סופי של השטח למניעת התחדשות האש בשנית.

    בשריפה באזור הישוב מטע עדיין לא הושגה שליטה, לוחמי האש מאגפים את השריפה מכל עבריה ומרכזים מאמץ לבלום אותה.

    בביתר עילית עלה רכב הסעות טרנזיט באש, ללא נפגעים.

    שריפת קוצים נרחבת משתוללת בכניסה הצפונית לטבריה. כ 9 צוותי כיבוי ו 20 לוחמים בשטח פועלים לכיבוי. בדקות האחרונות התקבל דיווח כי ככל הנראה הכנסייה הצפונית הנקראת ימק״א נתפסה גם כן.

    במקום ישנם אנשים, כרגע הלוחמים פועלים לסריקה ואיתור לכודים במקביל לכיבוי השריפה. לצערנו אין גיבוי של מטוסי כיבוי מכיוון שישנם רוחות עזות במקום שהם מקשות על פעולות הכיבוי.

    לוחמי האש מתחנה אזורית חדרה פועלים משך שעות ארוכות בריבוי אירועים בשטחים פתוחים נוכח מזג האוויר השרבי. נכון לעכשיו פועלים צוותי לוחמי האש בשלושה מוקדים: באיזור ואדי ערה-אום אל פחם עקאדה, כפר סאלם, שכונת אל עיון מעוויה.

    בשריפה המרכזית בעקאדה פועלים שישה צוותים ,טרם הושגה שליטה על האירוע. בהוראה של מפקד האירוע רשף/מ אבישי שפיר הועברה הודעה למשטרת אום אל פחם לפנות את הבתים בשכונה המערבית בכפר סאלם .

    בשל עומס החום הוטלה הגבלת מהירות לרכבות מקו קריית גת דרומה. הדבר יוצר עיכובים מסוימים במספר קווים. ברכבת קוראים לציבור להתאזר בסבלנות ומתנצלים על אי הנוחות הזמנית.

    המסילה היא ממתכת ומושפעת מעומסי חום. לכן, חטיבת התשתיות מנחה במקרים כאלה על הגבלת מהירות, שתכליתה לשמור על נסיעה בטוחה ויציבה של הרכבות על המסילה. לצד מניעת חיכוך משמעותי יותר בין הרכבת למסילה. הגבלת המהירות במקרים כאלה, כאמור, היא בטיחותית, ומשפיעה על זמני נסיעת הרכבת וגורמת עיכובים מסוימים ברשת.

    מ"מ נציב כבאות והצלה ארצי טפסר בכיר שמעון בן נר הוציא פקודה האוסרת להדליק שריפות בשטחים פתוחים. עפ"י חוק כל העובר על פקודה זו, דינו קנס של עד 70.000 ₪ או עד חצי שנת מאסר.

    תמונה 5

    בפוסט מרגש ונוגע ללב שהעלה היום כבאח לרשת, הוא כותב את הדברים הבאים: "ימי השרב הכבדים יוצרים עומסי עבודה חריגים ושריפות רבות פורצות, המענה חייב להיות מהיר במטרה למנוע את התפשטות האש ונזק סביבתי לשמורות הטבע, וכמובן מניעת נזקים לרכוש האזרחים ופגיעה פיזית בחיי אדם.

    "ביומיים האחרונים הטמפרטורות קיצוניות לתקופה זאת של השנה ומגיעים עד 40 מעלות ויותר. לוחמי האש התמודדו בשלושה ימים האחרונים עם למעלה מ-2500 שריפות בכל הארץ, וכל לוחמי האש עובדים קשה למרות החום הכבד במטרה לתת את המענה המקצועי ביותר .

    "מבט נוסף וחשוב שיש לתת עליו את הדעת , נדמה שלוחמי האש רגילים וחסינים מפני החום הכבד וזה בגלל אופי עבודתם , יותר מפעם אחת נתקלנו בתגובות ״לכם לא חם אתם רגילים״ או-״זה נכון שיש לכם מיזוג אוויר בתוך החליפה ״? אנו מבינים את התגובות ומסבירים שלא כך הדברים.

    "ביום שכולם מחפשים צל ומזגן, אנו נמצאים בחוץ בשיא החום עם חליפות העבודה ובנוסף מפעילים מאמץ פיזי רב תוך כדי נשיאת ציוד כיבוי רב וכבד. בנוסף, הקרבה לאש מעלה באופן קיצוני את הטמפרטורה בסביבתם של לוחמי האש שמגיעה ל-60-70 מעלות צלזיוס. חם לנו ואנו רותחים מבפנים מפאת החום הכבד, אך העבודה שלנו היא מעל הכל ואת האמת לומר המטרה קצת מקררת (משכיחה) את החום הרב של גופנו.

    "אז רק תדעו , אין לנו מזגן בתוך החליפה ואנו כמו כולם, כאשר חם בחוץ גם לנו חם אש, וכמו כולם, בזמן המועט שנשאר לנו חושבים על אבטיח קר ובריכה צוננת שהיינו שמחים להיות בה.

    ותודה לכל האזרחים שמעניקים לנו כוס מים קרים ודואגים לתת מילה טובה שמקררת במעט את הגוף אך מחממת את הלב. זה מאוד מסייע לנו כי חיבוק חם תמיד מקרר את הגוף בימים כאלה".

    וזה צילום היום בשטח אפשר לראות במצלמה התרמית שהחום באוויר סביב לוחם האש מגיע ל-149 מעלות פרנהייט או 65 מעלות צלזיוס:



    1 תגובות

    מיין תגובות